Adlercreutz: Hanko-Hyvinkää-radan liikenteen käynnistyminen on työvoitto

VR on tänään ilmoittanut, että Hangon ja Hyvinkään välinen rautatieyhteys on virallisesti avattu.

– Edellisen hallituksen ensimmäiseen lisätalousarvioon sisältyi määräraha Hangon ja Hyvinkään välisen rautatien sähköistämiseen. Nyt hanke on saatu päätökseen ja olen tyytyväinen, että pitkäjänteinen työ tuottaa vihdoin tulosta. Uutinen Helsingin ja Hangon välisestä junaliikenteestä on suora seuraus tästä päätöksestä, Adlercreutz sanoo. 

Toivottavasti myös käytöstä pois jääneet juna-asemat, kuten Inkoon asema, voidaan ottaa uudelleen käyttöön.

– Rantaradalla jatketaan nyt töitä sen elinvoimaisuuden varmistamiseksi – kaksoisraiteita tarvitaan mahdollisimman pitkällä osuudella, jotta lähi- ja kaukoliikenteen välinen yhteistoiminta olisi mahdollista. Olen tyytyväinen, että väylävirasto on ymmärtänyt Länsi-Uudenmaan kehittämisen tärkeyden näiden aloitteiden kautta. RKP on työskennellyt tämän parissa jo pitkään. Työ rantaradan parantamiseksi jatkuu, Adlercreutz toteaa lopuksi. 

 

Wickström: Suora junayhteys Hangon ja Helsingin välillä toteutuu tammikuussa – myös Inkoon aseman avaamista uudelleen liikenteelle suunnitellaan kevääksi

VR on tänään ilmoittanut aloittavansa junaliikenteen Karjaan ja Hangon välillä 8. tammikuuta. Samalla VR aloittaa ensimmäisen suorat junavuorot Helsingin ja Hangon välillä. Vuoroja tulee olemaan muutamia viikoittain (keskiviikko, perjantai ja sunnuntai). Tämä tarkoittaa, että myös Inkoon asema voidaan avata jälleen liikenteelle, mikäli liikenneturvallisuuteen liittyvät yksityiskohdata ja tekniset asiat saadaa ratkaistua.

Lue edellinen artikkeli

Eduskunnan joululahjarahat jaettiin – Bollstantien risteys Inkoossa, Störsvikin risteyksen suunnittelu ja Överbyntie mukana

RKP:n kansanedustaja Henrik Wickström on tyytyväinen siihen, miten hallituspuolueet ovat päättäneet jakaa eduskunnan niin sanotut joululahjarahat. Rahat jaetaan alueen liikenne- ja kulttuuripanostuksiin.

Lue seuraava artikkeli