RKP:n kansanedustaja Henrik Wickström on tyytyväinen, että Inkoon asema avattiin tänään (3.4.) uudelleen junaliikenteelle. Ensimmäinen juna lähti tänään klo 20.59 kohti Helsinkiä. Edellisen kerran juna pysähtyi Inkoon asemalla maaliskuussa 2016.
Politiikka A-Ö: Rautatie
Junaliikenteestä on monta etua, joiden takia siihen kannattaa panostaa. Se on ympäristöystävällistä, turvallista ja nopeaa. RKP pyrkii kehittämään junaliikennettä ja odottaa luottavaisin mielin suunniteltuja hankkeita, joiden tarkoituksena on yhdistää maakuntia sekä parantaa yhteyksiä Eurooppaan niin matkustajille kuin tavaroille. Haluamme parantaa junaratojen tasoa lisätäksemme nopeita yhteyksiä ja ilmastoystävällisiä vaihtoehtoja.
Christoffer Hällfors
Politiikka ja data-analyytikko, kunnnallissihteeri
Wickström: Junaliikenne käynnistyy Inkoon asemalla 3.4
VR:n kevään juna-aikataulut julkaistiin tänään. Samalla varmistui, että ensimmäinen juna sitten kevään 2016 pysähtyy Inkoon asemalla 3.4. VR liikennöi kolmesti viikossa suoralla junavuorolla Helsingin ja Hangon välillä. Nämä liikennöintipäivät ovat keskiviikko, perjantai ja sunnuntai. Liput ja tarkat aikataulut näkee osoitteessa vr.fi.
Wickström: Rantaradan kehityspotentiaali korostuu uusimmassa rataa koskevassa raportissa
RKP:n kansanedustaja Henrik Wickström näkee useita myönteisiä puolia väyläviraston eilen julkaisemassa uusimmassa rantarataa koskevassa raportissa.
Wickström: Rantarata on korjattava ensin
RKP:n kansanedustaja Henrik Wickströmin mielestä nykyisen rataverkon kunnossapito on asetettava uusien ratojen kehittämisen edelle. Wickström korostaa rantarataa, jossa on viime viikkoina ollut myöhästymisiä ja teknisiä ongelmia kylmän sään ja teknisten puutteiden vuoksi. Rantaradan myöhästymiset ovat merkki siitä, että rautatieinfrastruktuuri ei ole hyvässä kunnossa. Wickströmin mukaan parannuksia rantarataan pitäisi tehdä ennen kuin Lohjan ja Salon välinen rataosuus rakennetaan.
Adlercreutz & Wickström: Tarvitsemme lisää lähijunia Hangon ja Helsingin välille
Suomen ruotsalaisen kansanpuolueen kansanedustajat Anders Adlercreutz ja Henrik Wickström ovat iloisia siitä, että VR aloitti tänään ensimmäiset suorat junavuorot Helsingin ja Hangon välillä. Sekä Adlercreutz että Wickström osallistuivat tänään uuden junayhteyden avajaisiin Helsingin rautatieasemalla. Molemmat matkustivat myös ensimmäisellä junalla Helsingistä kohti Hankoa.
Adlercreutz: Hanko-Hyvinkää-radan liikenteen käynnistyminen on työvoitto
VR on tänään ilmoittanut, että Hangon ja Hyvinkään välinen rautatieyhteys on virallisesti avattu.
Wickström: Suora junayhteys Hangon ja Helsingin välillä toteutuu tammikuussa – myös Inkoon aseman avaamista uudelleen liikenteelle suunnitellaan kevääksi
VR on tänään ilmoittanut aloittavansa junaliikenteen Karjaan ja Hangon välillä 8. tammikuuta. Samalla VR aloittaa ensimmäisen suorat junavuorot Helsingin ja Hangon välillä. Vuoroja tulee olemaan muutamia viikoittain (keskiviikko, perjantai ja sunnuntai). Tämä tarkoittaa, että myös Inkoon asema voidaan avata jälleen liikenteelle, mikäli liikenneturvallisuuteen liittyvät yksityiskohdata ja tekniset asiat saadaa ratkaistua.
Hanko-Hyvinkää -radan sähköistys valmistui – nyt on saatava suora junayhteys Helsingin ja Hangon välille
RKP:n kansanedustaja Henrik Wickström iloitsee, että Hanko-Hyvinkää-radan sähköistys on vihdoin valmis. Wickström uskoo, että sähköistys on tärkeää Uudenmaan, mutta myös koko Suomen elinkeinoelämälle. Lisäksi hän näkee mahdollisuuksia kehittää junaliikennettä sähköistetyllä radalla.
Wickström: Rantarataa on parannettava nopeasti
Ruotsalaisen kansanpuolueen (RKP) varapuheenjohtaja ja kansanedustaja Henrik Wickström pitää tärkeänä, että rantarataa parannetaan tällä hallituskaudella. Kuluneen viikon aikana useat suuret häiriöt ovat vaikuttaneet junaliikenteeseen nykyisellä Helsinki-Turku-radalla.
Adlercreutz: Suuria ratainvestointeja on tarkasteltava kriittisesti
Kaikki suuret junahankkeet tulee käydä läpi ja ne on laitettava tärkeysjärjestykseen. On aivan selvää, ettei meillä ole varaa kaikkiin niihin, sanoo Ruotsalaisen eduskuntaryhmän puheenjohtaja Anders Adlercreutz. Uusia junaratoja suunnitellaan pohjoiseen, luoteeseen ja itään. Meidän olisi nyt tärkeä tehtävä objektiivinen arviointi ja tehdä priorisointia.
Oops, Post Not Found!
Uh Oh. Something is missing. Try double checking things.